Skip to content

כיצד לבחור אתר קניות

כיום, כמעט כל הקניות שלנו מבוצעות דרך האינטרנט.

אנו קונים בגדים ואביזרי אופנה דרך האינטרנט, נעליים, כלים חשמליים, כלי מטבח, רהיטים, מכשירים אלקטרוניים ואפילו מזון. באתרי הקניות השונים אתם נותנים את פרטי האשראי שלכם, הפרטים האישיים שלכם, ועוד מידע רב. לכן, כדאי לבחור את האתרים בהם עורכים קניות בקפידה רבה וזאת על ידי הקדשת תשומת לב לדברים הבאים:

המלצות וביקורות על אתרי קניות

לפני שתבצעו עסקאות באתר קניות כלשהו, הקפידו לברר עליו פרטים מגולשים אחרים. ניתן בעזרת חיפוש פשוט בגוגל לראות את הביקורות וההמלצות על האתר, כך שאם הוא יהיה לא אמין לא תהיה בעיה למצוא על כך בגוגל. דרך נוספת לאיתור ביקורות על אתר קניות מסוים, היא בעזרת חיפוש בעמודי הפייסבוק השונים, כאשר יש שיגידו שהפייסבוק היא הדרך הטובה ביותר כי שם אנשים לא אנונימיים ושמים את שמם על הכף בעת מתן המלצה או ביקורת כלשהי. כך או כך, אינכם רוצים לדלג על שלב זה ואולי לגלות כי האתר בו ביצעת כרגע עסקה הוא אצר של רמאים.

כמות משתמשים באתרי קניות

אינדיקציה נוספת לכך שהאתר אמין או לא היא כמות המשתמשים בו. המשוואה הינה פשוטה: ככל שיש באתר יותר משתמשים אשר גולשים בו, כך יש יותר משתמשים אשר צורכים דרכו ומבצעים בו עסקאות, וכך הסיכוי שירמו אתכם הינו קטן יותר. לדוגמא, לא סביר שאתר קניות כגון Amazon או eBay יתגלו פתאום כלא אמינים או רמאים, ואם כך יתגלה, העניין יטופל ויתוקשר בהתאם.

הגבלת הפרטים באתרי קניות

ואם על כל השלבים הראשונים דילגתם, הדרך הכי שקופה לגלות כי האתר קניות מולו אתם מבצעים עסקה הוא לא אמין, הוא אם לפתע יבקשו מכם פרטים אישיים שאינם הכרחיים. אתרים שרלטנים רבים מבקשים פרטים אישיים כגון סטטוס בחיים, פרטים על ההורים או המשפחה בכלל, היסטוריה רפואית, נטיות מיניות או אפילו שאלות אישיות מאוד שישר מדליקות ארבעים נורות אדומות. ברגע שאתר קניות מבקש מכם את אחד מהפרטים האלו, לחצו מהר על "ביטול עסקה" והקפידו ליידע את שאר המשתמשים באתר בכל דרך שהיא.

עם כל ההגנה עדיין קיימים אתרי קניות שמנסים לרמות אותנו, אך לחברות האשראי קיימת הגנה מפני גניבות ורמאויות, כאשר נתקלים בבעיה כזו יש לפנות לחברת האשראי לשם ביטול החיוב.

Published inקניות באינטרנט

Be First to Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *