Skip to content

נקודת סליקה – המרכז של העניינים

כשנכנסים לחנות בגדים יש מלא התרחשויות, הכל רועש וגועש גם בגלל כמות האנשים הגדולה ובעיקר בגלל המוזיקה החזקה שיש.

מוזיקה חזקה יוצרת אווירה של מסיבה וגורמת לאנשים לרצות ולקנות הרבה בגדים. זו מניפולציה מוכרת אבל מי שמשלם את המחיר זה מי שלא אוהב את המוזיקה המתנגנת ונדרש לסבול בשקט.

האמצעי שמאפשר לעסק לגבות את התשלום

אם מסתכלים על החנות בעיניים עסקיות ולא בעיניים חווייתיות אין ספק שהקופות, אשר מהוות נקודת סליקה, הן המקום הכי חשוב בבית העסק. סופו של דבר, קיום של בית עסק מושתת על כמות הכסף שנכנסת אליו לעומת כמות ההוצאות שלו. ברגע שיש הרבה עסקאות לעומת כמות מופחתת של הוצאות, העסק מרוויח, זו הדרך להצליח.

כיצד מגדילים מכירות

על מנת להפוך עסק למצליח צריך שהפעילות בנקודת סליקה תהיה כמה שיותר מרובה וכמה שיותר איכותית. כלומר, זה לא מספיק להעמיד הרבה קופות, צריך שהשירות יהיה טוב וגם להגביר את המוצרים שאפשר לקחת ברגע האחרון באיזור הקופה – נקודת סליקה. הרבה פעמים בחנויות בגדים ממקמים את האקססוריז והפרטים הקטנים שלא דורשים הרבה התלבטות או מדידה דווקא ליד הקופה. בזמן שאנשים עומדים בקופה וממתינים בתור הם יכולים להתלבט על המוצרים הקטנים האלה. לרוב הם בעלויות מספיק נמוכות כך שיהיה לאנשים מוטיבציה לרצות גם אותם ואז מבלי לשים לב הם מגדילים את הרכישה שלהם.

לעיתים התורים הם לא כמו שחשבנו

המניפולציה הזו של הגדלת סל הקנייה בתור בדרך לקופה היא מוכרת וידועה. יש אפילו חנויות בגדים שיוצרות תורים סמויים בחנות על מנת להגביר את הרצון לעמוד בתור. נוצרת איזו שהיא פסיכולוגיה הפוכה אשר יוצרת יותר חשק לעמוד בתור כאשר צריך לעמוד בו. יש איזה שהוא משהו בהמתנה לקבלת שירות שגורם להעריך אותו יותר. עם זאת, ברגע שמגיעים לקופאית, השירות צריך להיות מהיר וללא עיכובים.

מהירות זה שם המשחק

נקודת סליקה צריכה להיות נוחה ומהירה ושלא יהיו עיכובים טכניים בקופה כי זה כבר יוצר טעם רע של שירות שלא כיף לקבל ואז זה סתם מעצבן. חשוב מאוד להבין את הפער הקטן בין המתנה שיוצרת ציפייה לבין המתנה שיוצרת אכזבה ועצבים. כאשר לומדים את המנגנון של נקודת סליקה, הופכים את העסק למצליח.

Published inסליקה

Be First to Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *